Gratis mini-ursus

Vraag een gratis staal aan. Zo kan je zelf ontdekken wat Ursus allemaal kan.

  • by:
  • December 2nd, 2017

02

dec

  • Magazijnbeheer

Tips voor een efficiënt magazijnbeheer van je POS-materiaal

Beheer jij een magazijn dat vooral veel POS-materiaal bevat? Vind je het soms moeilijk om een overzicht te krijgen van wat waar ligt? Een efficiënt magazijnbeheer vraagt om een strakke planning en aanpak. Maar hoe begin je daaraan? In deze blogs geven we je enkele tips om weer de bomen door het display-bos te zien.

Evalueer de huidige voorraad in je magazijn

Voor je een nieuwe aanpak introduceert moet je natuurlijk eerst weten wat er fout gaat in je huidige systeem. De eerste stap is: kijken hoe je huidige voorraad gesorteerd staat. Staat alles op grootte, product of gewoon in chronologische volgorde? Wat is de reden dat je vaak lang moet zoeken naar displays of producten die je nodig hebt? Schrijf deze bevindingen op of houd bij wat er allemaal misgaat. Zo ben je alvast een stap dichter bij de oplossing. Beheer je het magazijn van meerdere merken of bedrijven? Probeer dan per merk of product een rij te reserveren waarin je alles van dat merk plaatst. Zo hoef je alvast niet meerdere rijen te passeren om spullen van hetzelfde merk te vinden. Heb je spullen of producten die in de koeling moeten staan? Probeer dan dezelfde structuur in de koeling te hanteren.

Een geordend magazijnbeheer

Het klinkt misschien logisch, maar toch merken we dat deze simpele tip niet altijd wordt toegepast. Plaats de spullen die je het vaakst nodig hebt vooraan (of dicht bij je laad- en loszone). Zo kun je bij last minute-bestellingen snel schakelen en staat alles in een mum van tijd klaar.

Grondplan van je magazijn

Eens je jouw volledige magazijn hebt geherstructureerd op basis van efficiëntie, maak je een grondplan op. Teken even uit wat er in welk rek staat. Dit is niet alleen handig voor jezelf. Ook nieuwe werknemers kunnen zo gemakkelijk iets terug vinden in je magazijn. Dat bespaart jou tijd wanneer je hen rondleidt op hun eerste dag en geeft hen de nodige hulpmiddelen om zelfstandig aan de slag te kunnen. Print het overzicht uit en hang het ergens op waar elke werknemer het kan zien. Verandert de inhoud van je magazijn vaak? Dan kun je ook gebruik maken van een blanco grondplan waar je met stickers of post-its aanduidt wat waar te vinden is.

Het beheer van je laad- en loszone

Kwam er al eens een bestelling terug omdat je transportverantwoordelijke moest gokken wat voor hem was? Ook de structuur van je laad- en loszone kan een effect hebben op de efficiëntie van je magazijnbeheer. Kies voor twee aparte stroken of ruimtes. Eén voor wat mee moet met het transport naar de retailers en één met alle leveringen. Deze ruimtes kun je makkelijk afbakenen met tape of verf (indien het wat meer permanent mag). Ook hier kun je per product indelen. Zo vermijd je verkeerde ophalingen en weten je werknemers meteen waar de leveringen naartoe moeten.


Zit je vaak te knoeien met de POS-displays die je krijgt aangeleverd? Weet je niet hoe ze in je magazijn passen of zijn ze moeilijk op een europalet te plaatsen? Ben je op zoek naar een schapdisplay die in je magazijn efficiënt beheerd kan worden? De Ursus display is een lichte karton display die je plaats kan besparen en makkelijk is om te transporteren. Bovendien kun je de display monteren in slechts twee minuten.

Ursus display karton
De Ursus-display is eenvoudig op te stellen, met een lichte maar beresterke kartonnen structuur en eindeloze personalisatiemogelijkheden. 

De ideale vertegenwoordiger van je product én je brand in elke winkelomgeving.
Ursus-display, een product van Onydis
Anne Franckstraat 5 
7700 Moeskroen

T: +32 478 78 06 32
E: info@onydis.com

Volg ons op sociale media!
Verander taal
NL / FR / EN