- November 6th, 2017
06
nov
- Graphic design
Important things to note when designing cardboard POS displays
A striking cardboard display in the style of your brand and product is one. Having the display work well in the retail environment is two. Why? You have to keep a lot in mind such as: “How does the display get onto the shop floor?”, “How is it quickly and properly set up?” and “How smoothly does stock management happen and what happens when it has reached the end of its lifespan?” We will discuss some aspects that will be of use during the development of your cardboard POS displays. Scroll away!
It has to be said: developing an attractive display is an art in itself. But it not only has to look good, it also has to be functional. And some developers tend to forget that from time to time. Cardboard POS displays may obviously be creative, but sometimes not enough thought is given to the whole functional and logistical side. Because however you put it: this is decisive for returns from a cardboard display.
Cardboard POS displays: more than just the look
When the designer has finished the development of the display, others get down to work on their part. Examples are transporters and other logistical partners, sheltered workshops, merchandisers, shop managers, temporary workers who assemble and prepare the cardboard POS displays…
It’s plain to see: a whole lot of other things have to happen before a display is fully set up. This is why the designer must take account of the distribution process. Anyone for tips?
Het eerste punt waar je aandacht aan moet schenken bij het ontwikkelen van een kartonnen POS display is het transport. Zo moet het display eenvoudig stapelbaar zijn, ergonomisch zijn en een doordachte verpakking hebben. Logisch. Wie zet er nu een gehavend karton display op zijn winkelvloer?
2. GEEN AANSLAG OP JE OPSLAG
Eenmaal displays ongehavend aangekomen zijn, moeten ze worden opgeslagen. Meestal tot de promotieperiode aanbreekt… Ze moeten dus probleemloos opgeslagen worden en passen binnen het voorraadbeheer. Klinkt evident, maar het zou de eerste keer niet zijn dat kartonnen POS displays voor opslagproblemen zorgt.
3. MONTAGE MOET KINDERSPEL ZIJN
Ontwikkelaars zouden niets liever dan hun eigen kartonnen display opzetten in het winkelpunt.
Ja, toch? Helaas gaat dit niet. In de praktijk gebeurt de opzet in logistieke centra en beschutte werkplaatsen.
Daar is uiteraard niets mis mee, maar het brengt ons rechtstreeks naar de volgende tip: zorg dat de display zo eenvoudig mogelijk te monteren is. Vermijd ellenlange handleidingen, én maak het verstaanbaar voor iedereen.
4. DOORDACHT DESIGN
Sommige displays zijn niet functioneel. Denk maar aan kartonnen displays die met nietjes of lijm in elkaar moet worden gezet… Het risico op problemen bij monteren is vervolgens enorm groot. Zo kan het nietjesmachine niet optimaal werken of dat de lijm niet sterk genoeg is. Verder is het ook belangrijk om zeer precies te mikken wanneer je kleeft, anders kan de display niet meer gebruikt worden. Dit zijn factoren die je niet in de hand hebt. Houd je daarom niet in om het terug te sturen naar de ontwerper. In de ideale wereld is een display die zonder hulpmiddelen oerdegelijk te monteren is een kwestie van doordacht design.
5. DEGELIJK, ALL THE WAY
Staat de kartonnen display gemonteerd op de winkelvloer? Staan de producten erop geëtaleerd? Kijk dan even of het gewicht niet te hoog is voor het display-concept. Zie je doorhangende schappen of ineenzakkende displays? Dan vraag je eigenlijk om problemen. De shopper die daarmee geconfronteerd wordt, zal niet meteen vertrouwen krijgen in het gepresenteerde product. Houd er rekening mee dat een display de hele levensduur optimaal moet presteren. Ook in een drukke winkelomgeving met vele grijpgrage handen.
6. EEN AFVALSTROOM
Is de promotieperiode van het product in de karton POS display voorbij? Wat gebeurt er dan mee? Velen verliezen het laatste luik uit het oog: afvalverwerking. Moet er eerst nog druk gedemonteerd worden? Of kan alles in één beweging één afvalstroom in? Dit laatste is ideaal, maar dat had je al begrepen vermoeden we.
The cardboard Ursus display was awarded the Green Packaging Award in 2015 and 2016 for good reason.
Ursus is also designed with all parts of the distribution process in mind.